Tuesday, September 14, 2010

kisah 1syawal - 4 syawal...

waduh2....enggak lupe untuk gue ucap selamat hari raya buat semua..hahaha ( bace style abon :p )...

erm.. ok..1day raye..jeng3x...hahaha :p

hari ni secara automatiknya aku bangun kol 5.30...( jarang2 dibuat nih)...entah nape bangun awal hari tuh..maybe pasl si kecik yang tido sebelah aku tu da mletakkan kakinya di kepala aku ( ganas budak ni tido )...so..bangun le dengan muka yang segar sesegar ayam yang bangun pagi..hahahaha...

pastuh dipendekkan cerita, siap semua semayang raye, aku sambung membute dulu smpai jam 11pagi..baru le pastuh g beraye...heee..duit raye???!!! ade la skit...org tue2 tua kate ape " cukup le wat topup korang "... hampeh tol..bengkek je dalam hati..duit minyak nak beraye xkire lagi tu..hehehe ( kodokut nak mampuih aku ni )...

2nd day raye....
dok beraye smpai BP...batu pahat. bukan bp petrol station tuh...punye la jauh aku merayau dengan sepupu aku...dapt la 7-8 umah..yang aku kenal 2-3 orang jerk..selebihnye, aku bawak budak g jalan raye...perghhh..die punye jam jangan cakap la mase balik tuh...tensi gile....so..dengan nekadnya..aku melakukan berani mati..habis la sume anak2 kutu dan kuman aku langgar, maka berterbanganlah pasir2 ( maknenye aku rally kat belah pasir la..xikut jalan :p )..bayangkan...bukan jauh pon BP ngan Muar tuh, tapi aku amek mase 2jam nak sampai..bapak aku da membebel2 da dalam tepon tuh...ade la dalam 5 x gak die tepon..pedih je telinga tadah bebelan..sabo yelah..huhu...

malam tuh pulak ade open house kat umah pak cik aku yang dok dekat sungai abong, muar....heee..makan mee bandung, nugget, kentang, macam2 lagi la..tapi yang menyirapnye..aku dapat makan mee bandung jerk...bala tentera yang sedang2 kecik da menyerang habis makanan..kebetulan masa tu da masuk waktu isyak dan aku melaksanakan tanggungjawab aku..xde rezeki aku..huhuh...pastuh terus le meredah malam balik nogoghi..hehehe

3rd day raye....
pagi cam bese la...

petang bergerak ke perak, tapi singgah klang dulu..umah mak cik aku...sampai perak dalam kol 11.30..he..bertolak dari umh mak cik aku kat klang tuh kol 9..bapak aku bawak separuh jalan sampai kuala selangor..pastuh aku lenjan la pulak..gile kentang.,..xsampai 1jam da sampai teluk intan..mujur bapak aku tido..kalo x mati aku kene pelangkung.:p

4th day raye...

nih memang sakan beraya...ulang alik kubur pon boleh tahan...hehehe...insaf kejap aku...(al fatihah untuk semua muslimin dan muslimat)....heee..hari nih settle 8 buah rumah sebelum waktu zohor..huhu...xpress gak...nak kejar mase sebab kene balik nogoghi pulak..huhu..kol 6.30 petang, aku berangkat pulang ke nogoghi..die punya jam...pergh..menyirap jerk...xtahan..setengah jam perjalanan, simpang nak keluar dari teluk intan pon xsampai lagi..huhu...

maghrib semayang kat masjid sungai besar..aku ternampak roomate aku, tapi aku xnak tego sebab malu..hahaha ( bile plak aku pandai malu2 nih :p )....pastuh aku take over driver...yezzzz...mende yang paling menarik, paling aku suke...walaupun aku ade pengalaman pahit dan ngeri dengan kereta ni, tapi aku still suke bawak laju2..:D...haha..kegemaran aku..gile...150km/jam aku bantai kereta bapak aku..gune jalan dalam lak tuh..bergegar kereta..cam nak tercabut skru..dan semestinya waktu ku drive ni, sume tido...lalalala..hehehe

tepat jam 9.30 malam, sampai kat  sungai buloh, umah pak cik aku..lepak2 la dulu...tengok cerita momok the movie..haha..yang paling xbley blahnye..mak aku ketawa terkekeh2 akibat  adegan pochong terlanggar pokok dan jatuh pengsan..dekat 5minit mak aku ketawa xhenti2..hahaha...gile..1time aku tengok mak aku heppy cmtuh..hahaha

pastuh kol 11malam gerak balik umah..singgah makan2 dulu kat warung2 tepi jalan...makan sate, nasi gooreng, nasi lemak, abc special..huuuu..pastuh da penat...sampai le umah...ni aku baru sampai umah la nih..hehehe..k la..da ngantok..time turu (bahasa jawa bermakna tido)...


~kuretomey~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...