Saturday, November 06, 2010

contengan seorang yang bosan..

hari nih 6 nov 2010...genap la 2 tahun lebih aku kat UDM @ UniSZA nih....huishhh..penat ke main lagi hidup ini...amat-amat mencabar buat diriku yang kerdil serba tak berupaya di sisi-Mu...pelbagai keletah, ragam dan perangai ( walhal sama je sume maksudnya ) manusia yang aku dah jumpe...boleh kata setiap sem ada je la masalahnya tapi alhamdulillah...ku bersyukur pada-Mu Ya Allah kerana diberikan kekuatan untukku menghadapinya walaupun sakit, peritnya hanya Kau sahaja yang Maha Mengetahui.....


sem 5

betul-betul sem yang menguji ketahanan mentalku..fizikal aku da bese dah..takde masalah...heee ( riak pulak aku )...haish3x...nape pulak la aku merepek-repek masuk ke masalah pulak nih....dah lepas kan..haha..." betul-betul..watpe la ko ingat lagi syahmi oi.." ( nih watak-watak dalam diri aku )..korang mesti kate aku nih budak gile kan sebab dok ngomel sorang-sorang,.hahah...;p...

sem ni la rasenye paling banyak aku ponteng kelas...terutamanya kelas etnografi pribumi di Malaysia ( Dr Ramlee ), agama dan masyarakat ( Dr Daud Ismail ), penganalisisan data penyelidikan ( Cik Siti Hajar ) - kelas killer aku nih -...huu..minta maaf wahai lectureku..bukan sengaja niat diri ini nak tuang kelas kalian tapi sebab terlampau banyak tanggungjawab lain...ape pun, diri ini sangat-sangat bersalah sebab tak dapat duduk sekali dalam kuliah pengajaran lecture sume...huu....kurang ilmu aku berbanding dengan yang lain....

habis pasal kelas...sekarang....aku nak merepek ape pulak lagi..hahahaha....erm....sem ni aku tak taw la camne keadaannya dengan study aku..nampak gaya macam tak dapat skor tapi tak boleh mengalah...mesti kena usaha...pantang mengalah sebelum berusaha....aku skor semua A untuk subjek-subjek yang aku ambil sem nih....etnografi pribumi di Malaysia, agama dan masyarakat, orientalisem dan Islam, kemahiran kaunseling, dakwah : teori dan aplikasi, dan penganalisisan data penyelidikan...Insyaallah akan berjaya...tapi masalahnya...masa study week nih, agak malas nak bace buku sebab hostel nih kosong je...rase macam baru lepas perang dunia ke-3 ( ade ke?? )..hahaha..sunyi mengalahkan rumah hantu plak bile waktu malam...mujurlah ade bini aku ( NBU 7567 )..bosan-bosan pon dapat jugak aku lepak kat pantai Tok Jembal...semalam, dekat 1 jam jugak melepak..mujur tak boleh mandi..kalau tak, aku mandi dah..hehehe...

sekarang ni, aku rasa sunyi sangat-sangat...tak tahu le nape, tapi mungkin macam ni jugak la rasa ibu bapa aku bile anak-anak sume dah tak de kat rumah...tinggal mereka berdua je..sedih siot...memang menitis jugak air mata aku semalam mase dok kat pantai....terbayang bile tibe masenye bile aku tue nanti, adakah aku mampu membahagiakan keluargaku, anak-anakku, sanak-saudaraku...haishh..udah3x le syahmi oiii..jauh no merenung memikir yang tak sampai lagi..hahahaha..belajar dulu samapai habis...dapatkan 1st class upper dulu, sambung master...baru le ley mikir bende-bende gitu...hahahaha.....

tapi sebenanrnye....aku da semacam nak sangat berumah tangga..haha..tak tahu le nape..gatal kot??;p..gile betul la otak ko ni syahmi oi...simpanan sendiri pun tak cukup lagi..ada hati nak berbini, nak sara bini ko camne ti???hahaha ( lagi dialog dengan diri sendiri )..hahahaha..mereng kemerengan aku tika ini..

 last but not least...hehehe...good luck to all my friend bachelor of social science ( BOSS ) part 5, moga korang dapat yang terbaik sem nih....gegar DABS tahun depan..biar ramai-ramai dapat DL k....:)...aku doakan moga korang sume berjaya dalam hidup dan ukhwah kita akan berkekalan sampai ke syurga...walaupun terlalu banyak konflik yang berlaku dalam kelas, aku tahu..di hati kecil korang, tetap juga cintakan sahabat korang dan kedamaian...cuma kadang-kadang, masalah komunikasi dan ego individu yang menjadikan ianya terlampau rumit..:)


thats all..
wallhualam.

~kuretomey~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...