Tuesday, November 09, 2010

adakah kan berulang kembali??!!

sejak kelmarin, aku sering memikirkan, mengapa aku harus diuji sebegini??? mengapa yang ku ingini sangat-sangat, segalanya tidak pernah menjadi milikku....apakah semua ini???

tersentak imanku dengan rontaan nafsu yang menggila, hampir-hampir sahaja rasanya aku tersungkur...Alhamdulillah, Dia masih lagi menyayangiku dan mengurniakanku dengan nikmat IMAN dan SABAR serta REDHA....sesungguhnya tanpa 3 ikatan elemen ini, bisa membuatku tidak keruan dan dilanda kegilaan sepanjang musim...(ade ke gile sepanjang musim??)

Ya Allah...pada-Mu sahaja tempat ku bergantung harap, mengadu sedih dan dukacitaku...tentang hidupku, tentang imanku, dan tentang akalku....Kau sahajalah yang Maha Mengerti, Maha Mengetahui, Maha Pengasih dan Maha Penyayang terhadap hamba-hamba-Mu ini....Kau yang lebih tahu apa yang kau telah tentukan dan berikan kepadaku..mungkin kerana balasan terhadap kerosakan yang telah aku lakukan terhadap harta-harta-mu di muka bumi ini...jika benar Ya Allah...kau damaikanlah hatiku agar tidak terus ku terbawa dengan mainan perasaan dan nafsu yang sedang bergelojak dengan hebatnya tika ini....

Sesungguhnya hanya pada-Mu aku merintih, memohon agar Kau memberikan aku tempat di dalam syurga-Mu yang indah dan dengan rahmat-Mu Ya Allah....

(T_T")


~kuretomey~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...