Thursday, December 27, 2012

Bila lagi???!!!

"Kempen tentang Islam dengan cara memasang iklan di badan bas yang dilakukan oleh organisasi GainPeace di Chicago. Kegiatan yang dilakukan organisasi ini ternyata membuahkan hasil, bukan hanya mampu membetulkan pandangan masyarakat Barat yang salah tentang Islam tetapi setelah melihat iklan di badan bas tersebut, seramai 17 warga Chicago yang menyatakan diri untuk masuk Islam."

Berikut adalah petikan daripada sebuah blog yang saya sempat jengah untuk menambahkan ilmu. Lantas minda terkejut dan jiwa terjaga, bilakah agaknya Malaysia yang mengaku Islam sebagai agama rasmi nak buat perkara-perkara sebegini ya?

antara usaha yang dilakukan GainPeace
cantik kan kalau Malaysia buat begini?

Kenderaan awam banyak diletakkan maklumat tentang Islam



































Still wonder, dah lebih 54 tahun kerajaan yang berada di bawah pemerintahan parti yang sama, katanya memperjuangkan Islam dan MELAYU tapi, masih tak nampak apa yang dilakukannya secara jelas dan tercapai matlamatnya tentang memperjuangkan Islam. Ini bukan isu politik cumanya minta minda kita berfikir sejenak dan merenung realiti.

p/s: boleh baca dengan lanjut blog tersebut di  http://www.harian-metro-online.com/peluk-islam-selepas-lihat-iklan-di-bas

~kuretomey~

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...