Tuesday, December 14, 2010

trip to Kg Salak, Kuching I (GERIMA)

holalala....tetibe rasenye aku nak berkongsi dengan korang sume kisah perjalanan aku ke Kuching..hehe..yang len aku malas kongsi...:D..berikut adalah serba sedikit kisah perjalanan kami a.k.a skuad UniSZA...hehehehe

12/12/2010

ini masa kami semua bertolak ke KL...hehehe...macam-macam ragam ade..al maklumlah bile sek-sek gile bertemu dalam program yang same...memang gawat dibikinnye...perjalanan alhamdulillah selamat....penuh dengan gelak ketawa dan sakat menyakat terutama dari aku dan "lily" a.k.a fiqri.. ( pelik lelaki nama timangan manja lily...hahaha:D )....borak punye borak, tetibe je dunia ku gelap dan zzzzzzzzzzz.......

13/12/2010

celik je mate, tahu-tahu je da sampai kat Tol Sepang...macam-macam skill tido aku jumpe...yang tak boleh blah, orang belakang aku la ( identiti dirahsiakan )...siap kaki naik atas seat aku lagi, bahagian kepala lak tuh...cilakak betol...hahaha...aku ngan lily lak tido kaki bersilang, comel je...deqna plak ngan teddy bear kesayangan die..hahaha...

"result keluar" aku teringat semalam long kate kat aku..katenye shariff yang cakap...pas solat subuh, aku terus on9 jap..tengok-tengok takde pulak..haish....wat kelam kabut aku je memikirkan result..huk3...tak tenang percutian aku...lalalalala :))..

pas solat subuh, drop si din senget, deqna, ikhlas ngan kak ada kat LCCT...diorang gerak dulu....( aku suke gile sebab din takde..kalo tak asyik kaco aku je..hehe )..tapi yang tak bestnya, pagi-pagi bute da tercongok kat alamanda lepas breakfast dekat downtown ( roti canai tiga keping, karipap sardin ngan ubi serba satu, pastuh 2 jenis kuih lagi yang aku tak tahu name, teh suam )....bangla yang kije kat situ pon pelik je tengok kitorang tersadai kat taman permainan alamanda tuh..hahaha

tapi yang tak boleh blahnye, aku da habis RM 100 dekat alamanda tuh, sumenye gara-gara kegilaan aku terhadap buku-buku..huk3....sedih... :'( ( akibatnya sampai kat sarawak, aku pokai..wawawawa )....aku beli buku pahrol mohd juoi ( satu hati dua rasa xsilap ), hasrizal abu jamil ( secangkir teh pengubat letih ) ngan sape ntah penulis nya ( u-turn ke jalan yang lurus )..bosan kat alamanda tuh membuatkan aku berjaya menghabiskan buku pahrol juoi tu dengan jayanya...hehehe.. ( bangga dengan diri )

jam 1330, kitorang sume da bergerak ke LCCT...ape lagi, kerahan tenaga la..dah la lelaki ade 4 orang je, yang betul-betul lelaki 2 orang je...hu..maka basah jeruk lah baju aku dengan keringat..huk3...dah la sume bawak beg macam nak pegi Mekah bak kate lily..hahahaha..dapat seat 18E, p dalam flight sume dok merata....siot je...kalo aku taw aku rebut seat tepi tingkap..huhuhu....flight meluncur tepat jam 1650

tiba di lapangan terbang antarabangsa Kucing tepat jam 1630..da settle sume urusan kat sane, kitorang terus naik bas UniMAS yang sedia menanti..singgah makan malam di warong 2000...menu aku, nasi ayam mak entek ( ayam + telur rebus + baked bean + nasi + sos + sup + serbuk kelapa kaler kuning ( tak tahu name ape ) dengan teh sipeng ( teh ais ) ngan teh sipeng special ( teh ais + gula melaka )...memang berselera sungguh aku makan malam tuh tapi makan tak kenyang la coz duit aku kering..hahahaha....

tepat jam 2120 kitorang tiba di UniMAS dan menginap di kolej alamanda...cantik kampus diorang..ada siap jambatan cinta lagi...hahaha...tasik memang best..tak heran la ley wat latihan rowing kat situ..:D...

suasana pagi hari di unimas
jambatan cinta (katanya lah)

dalam hostel unimas

ni semua adalah keadaan kolej alamanda...buat saudara redzuan zaaba, ini la yang sempat aku snap..hehehe....agak mewah dan terbaik juga bagi aku..selesa..:))

ok lah...pagi ni kami semua akan bertolak ke Kg Salak pada jam 0730 pagi...doakan perjalanan kami semua selamat dan berjaya melaksanakan misi program kami dengan jayanya ( tak dapat on9 selama 4 hari )...salam rindu buat semua kalian sahabat...:))